Home » Informatie » Kruidvat zonne-onderzoek

Natuurlijk als een verkoper van zonneproducten zelf met de resultaten van een grootschalig marktonderzoek naar buiten komt, dien je enkele korrels zout in acht te nemen.

Hierbij de belangrijkste conclusies van hun onderzoek naar zomerse gewoonten van de Vlaming:

Een onderzoek, uitgevoerd door Kruidvat over de zomerse beautygewoonten van de Vlaming, geeft aan dat 77 procent zich altijd insmeert voor het zonnen. Minder positief is dat 71 procent daarvoor oude zonneproducten opnieuw uit de kast haalt.

Volgens woordvoerder José Mes kunnen die intussen zeker vervallen zijn. “We willen blijven benadrukken hoe belangrijk het is om steeds de juiste zonnemelkproducten te gebruiken. Een vervallen product biedt immers niet genoeg bescherming meer tegen de krachtige UV-stralen. Weet dat een zonneproduct ongeveer 12 maanden na opening goed blijft.”

Kinderen
Gelukkig weet 44 procent van de bevraagden dat kinderen best een aangepast zonneproduct gebruiken. Zij smeren hun kids in met producten met een hoge beschermingsfactor, die trouwens ook ideaal beschermen na een plonsbeurt.

Verder blijkt zonnemelk nog steeds het favoriete zonnebrandmiddel te zijn (60%), na zonnespray (32%) en olie (5%).

Kruidvat zonnebrand

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>